עם ועידן link ליצירת קשר

    מאשר/ת לשלוח לי דיוור

    מה בין Selfie לשיחת וידאו עסקית ?

    בלוג ינואר 2014

    בשנת 2012 נבחרה המילה "סלפי" (Selfie) ע"י המגזין "טיים" כאחת מעשר ה Buzzwords של השנה. בשנה שלאחר מכן נכנסה כבר המילה למילון אוקספורד הנחשב כמקיף ומהימן לשפה אנגלית ואף נבחרה ע"י עורכי המילון כ"מילת השנה". 

    ה Selfie הוא צילום דיוקן עצמי המצולם כיום באמצעות מצלמה דיגיטלית או מצלמת הטלפון הסלולרי. 

    למעשה, צילום דיוקן עצמי כבר תועד בהיסטוריה לפני למעלה מ-150 שנה ע"י צלם אמריקני וצילום עצמי "חובבני" נעשה לפני 100 שנה בדיוק בעזרת מצלמה ומראה. 

    אולם צילומי Selfie נעשו פופולאריים בצמוד להתפתחויות הטכנולוגיות שאפשרו אותם. 

    בתחילה הייתה זאת הפיכת המצלמות לנישאות, אח"כ פונקציית ההשהייה העצמית (זוכרים את המצלמה על הסלע וריצה מהירה לפריים… ? ) ובהמשך המעבר למצלמה דיגיטלית וזמינותה במכשירים הסלולרים. 

    כניסתן של הרשתות החברתיות לחיינו כהתפתחות טכנולוגית ובעיקר תרבותית, הפכה את צילומי ה Selfie לפופולריים עוד יותר והשלימה את הנסיקה של הפעולה שאנו עדים לה בימינו אנו. 

    ה Selfie המפורסם ביותר נעשה לא מזמן ע"י שלושה מהמנהיגים החשובים בעולם ובראשם נשיא ארה"ב ברק אובמה, יחד עם ראש ממשלת דנמרק הלה תורנינג-שמידט ועמיתם הבריטי דיוויד קמרון. 

    התמונה המשותפת צולמה על ידם בעזרת הסמארטפון בטכס האשכבה למנהיג דרום אפריקה נלסון מנדלה. 

    אגב, מאפיין בולט לתמונת Selfie הוא התוצאה המעוותת מעט של הפרצוף, או חוסר אחידות בבהירות התמונה. כל אלו נובעים מהיותו צילום "חובבני" וכפוף לכך שהמצלמה מוחזקת בגובה ע"י הצלם עצמו, המנסה להרחיק את המצלמה ככל הניתן מפרצופו בכדי לקבל תוצאה טובה יותר.  

    בשיחות וידאו קיימת (בשימוש לא נכון) תופעה דומה בהנחה שהמצלמה ממוקמת מעל גובה הפנים, או תופעת "נחירי חזיר" כאשר המצלמה ממוקמת מתחת לגובה הפנים. 

    תופעה משותפת זו מביאה אותי לקשר הנושא את שם הפוסט..  

    אמנם צילום Selfie הנו צילום סטילס בעוד בשיחת וידאו מרובת משתתפים מדובר בוידאו חי, אך בעצם יש לנו ריבוי של צילומי Selfie, חיים ונושמים. 

    למעשה, הבשלתם של שיפורים טכנולוגים במצלמות הסמארטפון ביחד עם השינויים התרבותיים שמביאות איתן הרשתות החברתיות, הם בעלי נקודות השקה ודימיון רבות בין הצילום העצמי ועולם שיחות הוידאו העסקיות. 

    בפאן הטכנולוגי, בעבר שיחות וידאו עסקיות מרובות משתתפים נעשו רק באמצעות מערכות וידאו קונפרנס יעודיות, כשיחה של Point To Point בטכנלוגיית ISDN ומאוחר יותר גם ב IP. 

    נכון להיום אנחנו עדים להבשלה טכנלוגית של שיתוף מכשירים שונים באותה שיחה איכותית. 

    הבשלה טכנולוגית זו הידועה בשם Video Collaboration מאפשרת שיחת וידאו בין מערכת וידאו יעודית בכל טכנולוגיה, מחשב אישי עם מצלמת רשת, טאבלט וסמארטפון. שיחת וידאו בכל מקום ומכל מכשיר – ממש כמו צילומי ה Selfie…  נגיש וקל לביצוע. 

    בפאן התרבותי, בעבר אנשי עסקים רבים נרתעו מקיום שיחות וידאו וכאמור במידת הצורך השתמשו בחדרי ישיבות בעלי מערכות יעודיות לקיום הישיבות. נכון להיום המסוגלות הטכנית של המכשירים הנוספים, הזמינות שלנו בכל מקום והשימוש המאסיבי במכשירים חכמים, הביאו לנכונות של המשתמשים העסקיים להשתמש יותר ויותר בוידאו הנייד לשיחה עסקית עם קולגות, לקוחות, ספקים וכדומה. קל וחומר, אם המשתמשים אינם נרתעים מצילום עצמי ושיתופו ברשתות החברתיות, הרי שהשתתפותם בשיחת וידאו עסקית נהיית קלה וטריוויאלית יותר ויותר. 

    ודבר משותף נוסף לשתי התופעות או לשני השימושים, הוא הצורך במספר פעולות מקדימות דומות לטובת קבלת תוצאה איכותית – צילום Selfie איכותי ושיחת וידאו איכותית. 

    השקעת מחשבה וטיפול בתאורה נכונה, מיקום מצלמה נכון ורקע מתאים, ישפרו את איכות התוצאה של שתי התופעות ויגדילו את שביעות הרצון של המשתתפים בהן. 

    Share

    כתבות אחרונות מהבלוג

    נאחל שתהא זאת שנה טובה שנה של בריאות איתנה שנה של צמיחה ושגשוג בעסקים שנה של תקשורת איכותית שנה של הגשמת חלומות שנה של בשורות טובות שנה של חדשנות ושיתופי פעולה פוריים
    חדשנות בעולמות הווידיאו קונפרנסינג ועידן משיקה מודל ייחודי בעולם הוידאו קונפרנס והמשכיות עסקית
    בחודש מרץ 2023 המכללה האקדמית גורדון ארגנה כנס בינלאומי בנושא מחוננים ושיטות פדגוגיות חדשות. הכנס ארך 3 ימים, הציגו בו עשרות מרצים מהארץ ומחו"ל, וכמו כן צפו בו מאות דוברי עברית, אנגלית ושפות אחרות שנרשמו מראש.
    דילוג לתוכן