English En

מאי 2015

מאי 2015 - מאחורי הקלעים של הברושור החדש שלנו

הגיע הזמן להתחדש בברושור עדכני לועידן. זאת הייתה המסקנה הברורה שהתקבלה בישיבת מטה לא מכבר. בברושור הקיים חלק מהמידע נהיה לא רלוונטי. שירותים חדשים לא הופיעו בו ובאופן כללי הוא איבד מקסמו. שלא לאמור, התיישן קצת..
כך יצאנו לדרך, כרגיל בלוחות זמנים קצרים (לקראת השתתפות בכנס קרוב) להפקת ברושור חדש.
ואיך כל זה קשור ל"ילדים משכונת חיים"? מייד בהמשך...
 
 
ברושור חברה – אותה חוברת קטנה הכוללת מידע אודות החברה, מוצריה והשירותים שהיא מספקת, הוא למעשה עלון תדמיתי/שיווקי שמהווה את תמצית העסק. מה הסיפור של החברה? מה אנחנו יודעים לעשות ?מי אנחנו?
ההתחלה הייתה בבריף שהוכן ע"י השיווק והוא כלל את מטרת הברושור, מי הם לקוחותינו, פורמט ותצורה כללית וכמובן מהם המסרים העיקריים ומה התוכן שאנחנו רוצים להעביר לאותו הקהל.
בהמשך, פגישת התנעה וחשיבה עם הסטודיו לתקשורת שיווקית שעמו אנו עובדים. ויצאנו לדרך.
עצם העיסוק בהגדרת הבריף ובעיקר בתוכן שאתה רוצה להעביר בברושור, מהווה נקודת חשיבה ודיון פנימי על מהות העסק. כמו למשל שמדובר בקהל עסקי על כל המשתמע.
והרי כל המידע אודות החברה ושירותיה נמצא באתר האינטרנט של החברה, אז מה צריך לכלול הברושור בשונה ממנו?
התשובה היא כמובן בגדול אותו הדבר, רק שנדרש כאן תמצות.  
ברושרים הם בד"כ בעלי שטח פנים מוגבל וכמות המידע שהם יכולים להכיל מצומצמת. בנוסף, הם צריכים להיות אפקטיבים כך שהמסרים יועברו החל במבט חטוף בברושור ועד לקריאה של כולו.
 
ואכן, התגובה הראשונה מהסטודיו לא אחרה לבוא : חייבים לצמצם. יש כאן יותר מידי מלל. זה יהיה בפונט קטן מידי ואולי גם ישעמם את הקורא..
 
הצורך בצמצום טקסטים כפי שציינתי, מביא לדיון וחשיבה על זיקוק מדוייק של המהות והמסרים. לי הוא גם תמיד מזכיר פרק מסויים בסדרת הקאלט הטלוויזיונית "הילדים משכונת חיים".
הסדרה של ה"חינוכית" שעסקה בשכונה ישראלית אופיינית לתקופה (שנות ה-70), שילבה תכנים חינוכיים מתחום הלשון והתקשורת הבינאישית.
בפרק המדובר הילדה שיפרה רוצה לברך את סבתה ליום ההולדת באמצעות מברק. אבל יש לה יותר מילים ממטבעות. וכל מילה עולה לירה. אז איך מתמצתים במילים ועדיין שומרים על המסר אותו רוצים להעביר?
 
קחו לכם כמה דקות של נוסטלגיה במיטבה :
הקטע הרלוונטי הנו מדקה 5:07 ועד ל 8:25.
 
 
אז אחרי שלמדנו את עקרונות הזיקוק והתמצות, השקענו בחשיבה רבה במידע שאנחנו רוצים להעביר לכם בברושור. תמצאו בו מידע על כל אחד השירותים שלנו, מידע אודות החברה וערכיה וכמובן מהן הדרכים ליצור איתנו קשר. הכל על העולם של פתרונות קונפרנסינג וחווית תקשורת עסקית מרובת משתתפים.
בקיצור, למה לכתוב כל כך הרבה מילים, יותר פשוט שתסתכלו בעצמכם על התוצאה.
 

 
להתראות בפוסט הבא,
ניר