English En

יולי 2016

יולי 2016 - גילגולו של כפתור פיזי בעולם וירטואלי

IoT– Internet of Things, הוא ה"באז וורד" החדש שכולם מדברים עליו בשנה האחרונה. יותר ויותר חפצים פיזים מתחברים לרשת האינטרנט ומאפשרים תקשורת מתקדמת בין החפץ לבין פעולות איסוף והחלפת מידע. התקשורת הזו מובילה לאוטומציה בתחומים רבים בהם "בית חכם", "עיר חכמה" ומגוון רחב של מכשירים ותחומי חיים.
 
אצלנו בועידן אנו מספקים מערכות וידאו, טלפוני ועידה ושאר ציוד תקשורת פיזי, אולם מרבית השירותים הנם שירותים וירטואלים - חדרי ישיבות וירטואלים. למעשה אנחנו מספקים חדרים וירטואלים במגוון פלטפורמות ועידה בהן אודיו קונפרנס, וידאו קונפרנס וועידות אינטרנט וכן יכולות שילוב בין הפלטפורמות כ- Unified Communication.
 
לפני כחצי שנה עם עלייתו לאוויר של גשר האודיו החדש שלנו, השקנו שירותים חדשים על בסיס יכולותיו המתקדמות של הגשר.
לאחרונה השקנו את שירות  PTC – Push To Conf, שירות המתאים לשיחות ועידה קוליות בהן יש צורך מיידי להעלות את המשתתפים לועידה. לדוגמא קבוצת הנהלה / אנשי המכירות / צוות חירום וכדומה.
 
כיום השימוש הרווח של לקוחותינו, מתבצע כך שהמשתתפים מחייגים למספר גישה מהארץ או מהעולם, מקישים קוד סודי לועידה ומצטרפים לועידה שנקבעה להם. בשירות החדש, השליטה עוברת לידי מנחה השיחה.
למנחה השיחה יש את היכולת להגדיר מראש רשימת משתתפים (וכמובן לערוך אותה בכל זמן). פעולת חיוג של המנחה בלבד למספר גישה והקשת קוד, מפעילה באופן מיידי חיוג יוצא אל כל רשימת המשתתפים שהוגדרה על ידו.
וכך בזמן אפס, ללא כל זימון ותכנון וללא זמן המתנה לחיבור המשתתפים, ניתן להעלות כמות משתתפים בלתי מוגבלת לשיחת ועידה טלפונית. שיחה ב Pushולא ב Pull.
 
ואיך כל זה קשור לאינטרנט של הדברים?
 
חברת המסחר האלקטרוני ושירותי הענן האמריקאית "אמזון", השיקה זה מכבר את  Amazon Dash Button, סדרת כפתורי IoT פיזיים המשמשים לרכישה של מוצרים שונים בלחיצה אחת.
הכפתורים הללו החלו להתפשט בתחום הרכישה בלחיצה של מוצרים קמעונאים כגון אבקת כביסה, חיתולים חד פעמיים, אוכל לכלב או קפסולות קפה. הלקוח מגדיר מראש את סוג המוצר בקטגוריה הרלונטית ולאחר לחיצה על הכפתור מתבצעת רכישה אוטומטית אשר מגיעה ללקוח במשלוח עד הבית.
הנה מספר דוגמאות לכפתורים של אמזון הפעילים כיום באלפי בתים בארה"ב :
 
 
 
אבל לפני כחודשיים, שחררה אמזון למכירה באתר האינטרנט שלה את הכפתור הבא :
 
 
הכפתור החדש, בניגוד לקודמיו, הנו כפתור גנרי אשר יכול להתאים למגוון שימושים בלתי מוגבל ע"י הגדרה מתאימה של הטריגר והפעולה המתבצעת לאחר לחיצה על הכפתור.
אמזון למעשה שחררה את הכבלים של רכישת המוצרים באתר אמזון בלבד ופתחה לחברות מסחריות דלת לטובת שימוש בכפתור הגנרי, כמובן באמצעות פלטפורמת שירותי הענן שלהם.
לאחר כ 24 שעות מתחילת המכירה של הכפתור, המכירה הופסקה במפתיע, עם ההודעה: "לא ידוע מתי ואם יוחזר הכפתור למכירה באתר". בעיות במלאי, תחזית שגוייה של הביקוש לכפתור או יד מכוונת שרצתה ליצור חוסר מכוון כאמצעי שיווקי ?  התשובה לא ברורה גם כיום. מה שכן, לאחר מספר ימים בהן ההודעה החליפה את אפשרות הקנייה, הם חזרו לשווק את הכפתור.
זה בדיוק השלב בו אנחנו, בועידן, שמנו את ידינו על כפתור שכזה, ביצענו רכישה באתר וחיכינו בציפייה לבואו.
והוא אכן הגיע. מצוייד בבטרייה פנימית בלתי ניתנת להחלפה ואפשרות ל 1,000 לחיצות.
 
 
אחרי תהליך של מספר ימים סיימנו את תהליך הגדרה של הכפתור באמזון לטובת...
כמובן שירות Push To Conf– שירות הפעלת שיחת ועידה בלחיצת כפתור.
והפעם בלחיצה ממשית על כפתור פיזי.
השירות הוירטואלי אותו אנו מספקים קיבל משמעות והפעלה באמצעות העולם הפיזי. שני העולמות שוב נפגשו והשלימו אחד את השני.
 
בתחילת החודש התקיים בארץ כנס UC & Collaboration מבית "אנשים ומחשבים". זו הייתה הפעם הראשונה בה הצגנו לקהל הרחב את יכולות הכפתור בשירות ועידן. הראשונים להפעיל שירות מסוג זה בעולם. לחיצה על הכפתור בזמן אמת, הביאה לחיוג מיידי ובו זמני לעשרות משתתפים מהקהל בכנס שמספרי הטלפון שלהם נלקחו באותו הבוקר והוזנו לרשימת המשתתפים בשיחת הועידה היזומה.
 
רוצים להתנסות? דברו איתנו ונשמח להדגים ולצרף אתכם לשיחה בלחיצת כפתור.
 
להתראות בפוסט הבא,
 
ניר